floortjehelwig.reismee.nl

Rio Dolce, Livington, TIKAL Caye Caulker

Weer even niks van me laten horen. Ik ben in de tussentijd in Belize geweest heerlijk in de caribean.

Laughing

Maar eerst even mijn reis vanaf copan. Trouwens het is soms moelijk een computer te vinden die werkt zoals we in Europa gewend zijn. Soms verschrikkelijk traag.

Vanaf copan heb ik de schuttle gepackt naar Rio Dulce. Toen ik mijn schuttle boekte had eigenlijk geen idee waar ik naartoe wou vanaf copan dus heb ik de goedkoopste ticket genomen. Ik had dus geen idee waar ik naar toe ging toen ik de bus instapte. Ik was op dat moment ook een spannend boek aan het lezen dus ik keek pas waar ik was toen ik aangekomen was. SURPRISE. Het bleek een lelijk stadje te zijn aan een meer met een rivier naar de zee. Gellukkig zijn alle hotels en hostels aan het meer gelegen en de einige manier dat je bij je accomodatie kon komen was via boot. Mijn hostel lag helemaal in de mangroves verstopt. Het was een hout huisje met een dak van palmboombladderen met meerdere kleinere huisjes van hetzelfde die gelinkt waren via een houte pad over het water. Heel romantisch.

Het enige wat de moeite waard was in Rio Dulce om te zien was een waterval van een hete bron. Ik hou niet van zwemmen dus ik had natuurlijk geen bikini meegenomen terwijl je daar uitstekend kan badderen. Ik had het idee dat ik daar heerlijk kon wandelen. Dus niet. Het was zo heet daar uiteindelijk gewoon met je kleren het water in ging. Je was toch binnen twee uur weer droog.

Vanaf Rio Dulce ging ik naar Livington. Je moest dit keer geen schuttel huren maar een boot. Livington ligt aan de zee en is gelinkt met Rio Dulce via een rivier. Livington was eigenlijk niet zo veel aan. Het einige wat me eraan trok was de muziek. Moet blijkbaar heel mooi zijn. Maar ze speelde die avond niet. :(. Gelukkig kon ik wel een locale specialiteit proeven. Vissoup. Dit was volgens mij de beste vis soup die ik ooit op heb. Eigenlijk is het niet echt een vis soup. Er zat ook een kreeft in, garnalalen, schelpjes, etc.

Van Livington ben ik gelijk doorgereist naar Floris. Dit koste me een hele dag. Ik heb toen ook voor het eerst een locale bus genomen in plaats van een shuttle. Dit betekende dat ik een staan plaats had voor de grootste deel van de reis. Eenmaal in Flores ben ik gelijk naar Tikal gegaan. Ik had het geluk dat het mooi weer was. Het was zeer indrukwekkend. Ik heb een tour gedaan die 4uur duurde. Ik denk dat ik geneens de helft gezien heb. Ik trouwens daar woody woodpekker gezien, heel veel aapjes en nog een leuk diertje die gelinkt is aan een wasbeer maar ik ben de naam vergeten.

De dag daarna heb ik de schuttle weer gepakt naar Belize, Caye Caulker. Yup ik heb de laatste paar dagen in de Caribean gespendeerd. Heerlijk aan het strand. Lekker niks gedaan. Beetje gezwommen, boek gelezen, bier en cocktails gedronken. : )). Ja ik was toch in de buurt, kon het eigenlijk niet laten. Ik heb daar trouwens apocolypto weer gezien. Dit keer buiten aan het strand. Het leukste van Caye Caulker was een zeil & snorkel tocht van een dag. We konden bij het coral snorkelen met verschrillende vissen (nemo heb ik niet gezien), zeeschilpad, haaien en stingrays. Het leukste was dat mijn camera onderwater kan dus ik moest dit natuurlijk testen. Hij deed het fantastish.

Laughing
Het leukste was trouwens ook dat ik kon filmen.

Reacties

Reacties

Pep

Ja...onthou die Belize stranden en de mangrove maar, aangezien je daar de volgende keer de tour mag geven. Aan mij ;-).

Tikal zag er gaaf uit iig, die foto moet je zeker plaatsen als je kunt!

alex

Het niet hebben van geen bikini, hoeft toch geen belemmering zijn om niet te gaan zwemmen. HaHaHA. Maar je maakt een hele wereldreis, zo te horen.

rilo, karin en ayla

het is een hele opoffering om op het strand te liggen met een boek en een cocktail. ...Ziet er weer fantastisch uit Floor. Je hebt ook weer leuke foto's. Fijn om zo je reis te kunnen volgen.
Liefs.

Yacintha

Ziet er mooi uit Floor en ook heerlijk die verhalen. Genieten doe je zeker als ik die foto's mag geloven. Ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.

oma/opa texel

Hai lieverd,
fantastisch wat je meemaakt, geniet er zoveel mogelijk van .
we zijn wel jaloers op je. wachten weer op je volgende verslag.
a big hug

mam

Het is toch wel een hele mooie reis en wat een ervaring. Geweldig. Dikke kus, heel veel liefs, mam o o o o

Klaas

Mooi die verhalen en ook prachtige foto;s!
Maarreh.... wanneer kom je nu weer terug?

Oma Helwig

hoi Floor,
Je maakt heel wat mee. Leuke verhalen.
Garnalen, Kreeft en schelpjes is ook vis hoor !
Ben benieuwd naar je verdere belevenissen
Kusjes en liefs
Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!