floortjehelwig.reismee.nl

San Pedro

Hoi Iedereen,

Ik zit nu bijna twee weken in San Pedro. Bijna iedereen die hier komt blijft langer dan geplant. Ik neem nu geen spaans meer. Hopelijk kan ik er mee rond komen. Ik zie het wel.

Ik ben nu naar drie stadjes rond het meer bezocht, San Marcus, Panajachel en Santiago.

San Marcus is een beetje een Hippie stadje met allerlei soorten Massages. Op zich niks te beleven. Ik heb uiteindelijk een tour gekregen door iemand die er woont. Daardoor heel veel informatie over het gebied geleert. Het meer is heel erg vervuilt. Om leni (mijn kamergenoot) te qouten 'you can go shoeshopping in this lake'. Ze gebruiken hier ook DDT op de akkers en andere pesticieden dat in het meer loopt. Plus de 'wasteplant' is al een tijdje stuk door een orkaan. Ik ben heel blij dat ik hier nog niet gezwommen heb. Verder is het meer prachtig hoor. Het moet alleen opgeruimt worden.

Gisteren ben ik in Panajachel geweest waar wij het natuur reservaat van lago atitlan bezocht hebben. Je kon deze park bezichtigen door middel van de ZIPLINE. Dit hebben we dus ook gedaan. We hebben het park daardoor vanaf boven af, boven de bomen, bezichtigt.

Ik heb twee aapjes gezien. : ))

Vandaag naar Santiago geweest. Hier viel ook niet veel te beleven. Er waren hier wel heel veel mensen vooral mannen nog in traditionele kledij. Dat was mooi om te zien. De hoogtepunt van het stadje was de slechte heilige 'Maximon'. Deze heilige krijgt overs zoals sigaretten, cigars en rum. Om deze heilige te bezichtigen moesten we een kindje volgen naar een soort achterhok van iemands huis waar de heilige bewaart werd. (maximon verhuist elk jaar naar een ander locatie). Een maal aangekomen was er een groep mannen die gezellig aan het kleppen waren, een man die zich om de heilige bekommerde en een man die een ritueel aan het uitvoeren was. Dit was best wel bezonder om te zien.

Heel veel groetjes uit Guatemala,

Liefs

Floortje

Reacties

Reacties

wiets

wow!!!

mam

geweldig, nou ik ben weer benieuwd naar je foto's. Je hebt in een zeppelin gezeten, wat een leuke ervaring. Je bent nog niet verder gereisd begrijp ik uit je verhaal. Wat is de temperatuur eigenlijk in Guatemala?
tot gauw weer, veel liefs xxxx

Cathelijne

Heb je het reservaat vanuit boomhoogte gezien?! GAAF! graag wat foto's.
Liefs

Jolien

Hé Floor,

Klinkt allemaal super joh! Heel veel plezier en ben benieuwd naar je foto's!

Liefs van Jolien

Peps

Tjaaa, je kunt natuurlijk óók nog wat overlaten om te bekijken voor tijdens een tweede reis ofzo...samen :-)).

Kevin & Jobien

Goeie zaak dat je nog niet gezwommen hebt :P wat een bende allemaal! Goed om te horen dat het allemaal leuk is daar en we kijken weer uit naar het volgende verslag!

Alex

zo jij beleeft nog wat op je reis.

Oma Helwig

Interessant je verhalen. Ben benieuwd naar je volgende ervaringen. Hier alles kits.
Liefs Oma Helwig
XXXXXXXXXXXXXX

Jacqueline

Zo te zien vermaak je je daar wel. Geniet er van.

Lieve groeten van Jacqueline

mam

Hi lieverd, mooie foto's. Is het strand zo grijs van kleur of lijkt dat maar zo? Drankjes zien er heel aantrekkelijk uit. geniet ervan.
dikke kus
veel liefs, mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!