floortjehelwig.reismee.nl

De reis

Ik kan nog geen foto's downloaden maar ik zal proberen dat zo snel mogelijk te doen.

Zondag was het dus zover. Ik ben s'avonds om 10:30 vertrokken richting Miami Beach. Ik heb een overnachting gehad in Reykjavic waar slapen bijna onmogelijk was door de velle lampen (Zelfs met ooglapje). De volgende dag ben ik in America aangekomen. Alles ging helemaal goed. Ik was rond twee uur door de duane en ik had mijn bagage heel snel. Ik heb me toen laten informeren hoe ik het beste bij pen. station kon komen via openbaar vervoer waar ik dacht dat de Greyhound express gelocaliseerd stond. Dit ging heel vlot en ik was bij pen. station in no time. Het eerste wat ik zag toen ik uit de Metro kwam was natuurlijk een Hot dog stand en daarna de Empire state building. Dat was wel een leuke welkomertje.

Ik moest toen alleen nog even vragen waar eigenlijk het station was omdat ik heel slim geen kaart van New York had. Een maal aangekomen bij Pen. Station kwam ik achter dat de Greyhound er helemaal niet gelokkaliseerd was. (Dus wat op internet stond kloppte dus niet. De rest over hun vervoer is trouwens ook twijvel achtig.) Na het vragen waar het is kwam ik erachter dat het een paar straten verder op was, niet op 33 str. waar ik was maar op 34str. Makkelijk ik ben dus in de buurt. Nog even een kaart gevraagt voor de zekerheid en ik was weer op weg. Een maal op 34str. geen bekentenis van de Greyhound expres. Toch maar weer vragen waar ze gelokkaliseerd zijn. 40str street. Dit was volgens mij een van de mins mooije gedeeltes van New York, en een van smerigste. Ik ben trouwens op mijn locatie gekomen zonder naar de kaart te kijken : ). Ik heb er nog steeds niet naar de kaart gekeken. Met vragen kom je er ook. : ). Eenmaal bij de bus kwam ik erachter dat er eentje vrij snel zou vetrekken namelijk om 6:30 en dat ik een uur van te voren bij de gate moest gaan staan. Ik kad toen niet zo veel tijd meer heb nog even een paar dingen op internet gedaan. Snel iets te eten gehaalt om dan vervolgens in de rij te staan.

Ik had natuurlijk de langste rij en ik was er nog voor 5:30. Eenmaal in de rij kwam ik erachter dat je de bagage in moest checken anders gooien je tas niet onder in de bus. Heel leuk er waren al wat mensen achter me gaan staan. Gelukkig was er iemand, de zelfde persoon die er me erop wijzde die mijn plekje vast wou vast houden. Volgens mij kwam ik op de tweede bus te zitten die vertrok. Ik vetrok uiteindelijk om kwart over 6. Ze waren wat eerder begonnen met borden en in een grote stad willen ze wel wat meer bussen inzetten. pfew. Mijn reis naar miami beach was begonnen. De bus was trouwens ver van luxerious. Het was meer een bus waar wij 20 jaar geleden mee zouden reisen. Je had ook heel weinig ruimte. Oh wel.

De bus reis was trouwens heel erg interessant en geen aanrader. Ik deed het opdat ik het wou ervaren maar ik was blij dat ik eindelijk in miami aangekomen was. Ik denk dat de greyhound wel voor korte afstanden okay is maar niet voor lange afstanden. Je kunt je gedrurende reis niet wassen. De wc. op de terminals ruikte naar urine. Dus snel een washandje of goh ik ga nu mijn tandepoetsen zat er niet in. Uiteindleijk had ik wel eentje gevonden waar ik wel mijn tandegepoetst heb. Ik heb me niet kunnen wassen tot dat ik in Miami beach was. Je zit trouwens ook niet continue in een bus. Ik kwam om drie uur s'ochtends hierachter. Ik mocht toen weer in de rij gaan staan voor de bus. Ik heb er eentje moeten laten gaan. Uitendelijk kon ik 4uur weer boarden om mijn reis verder te maken. Dit gebuurde ook in Fayetteville in North Carolina en toen kreeg ik wel een reboarding pas waardoor je wel als eerste in de bus mag. Dit was mijn eerste nacht. Je kon bijna alleen eten toen je weer in een rij aan het wachten was. Ik heb maar op sultanas geleeft. Ik wou mijn plekje in de rij niet weggeven.

Ik kon trouwens ook niet slapen omdat de airco bij de ramen naar buiten kwam waardoor je helemaal onderkoeld raakte als je op de verkeerde manier in slaap gevallen was. De tweede nacht moest ik s'avonds ook om de haverklap uit de bus stappen omdat die getankt en schoongemaakt moest worden.

Ook andere leuke dingetjes: Mensen snurken, :P, iemand wou reisen met een wasmand. Dit mog natuurlijk niet waardoor die persoon heel kwaad werd en toen niet mee mocht reisen tot hij gekalmeerd was. En het zijn inderdaad hele interesante mensen die op de Greyhound stapte. De meeste waren wel je allerdaagste amerikaan. Maar je had ook je hollywood typetjes en wat interessante zwarte amerikanen.

Uiteindelijk ben ik om 4uur s'ochtends in Miami aangekomen. Ik heb toen een taxi naar mijn hostel genomen in de hoop dat ze nog plek hadden. Dit was niet zo. Ik moest me toen vermaken tot twee uur. (en ik had me in drie dagen niet gewassen, oh wel.) Ik heb uiteindelijk toen nog het laatste uurtje mee kunnen maken van de bar. Ik heb de zon opgang gezien. Ik heb in de park kop koffie gedronken terwijl er wat Eye candy aan het sporten was. Op een interessante manier, er zat geen structuur in. De pretty boys waren meer aan het showen denk ik.

Toen heb ik de winkel straat gevonden waar ik drie hele knappe columbianen (pep maak je geen zorgen) tegen kwam die naar de wedstrijd Duitsland Argentinie gingen. Ze hadden de duitste vlag op hun gezicht gesminkt en hadden de duitste vlag van handoeken nagemaakt. Die moesten dus wel weten wie er gewonnen had vrijdag. (ik wist toen de score nog niet). Uitendlijk omdat ik me toch moest vermaken heb ik me ook maar gesminkt ben in een Duitse bar geindigt met wieselburger bier en heb de wedstrijd gekeken. En ze gingen daar helemaal in los. Het was echt Geweldig.

Reacties

Reacties

Mam

Wat een verhaal, ben benieuwd wat er nog gaat komen. Veel plezier vandaag.
kus

Pep

Noem ze dan ook geen eye-candy! :D Ik had trouwens mijn Ghanese shirt aan afgelopen vrijdag, dus erg goede patriotten zijn we geen van beiden vrees ik...geniet ff van je rust voor je weer verder gaat.

dikke X

Dennis en Yvonne

Floortje,

We hebben je eerste blog met veel enthousiasme en plezier gelezen. We hebben nu al zin in de volgende!

Veel groeten uit Leie,

Y&D

oma/opa

Lieve Floor,
We volgen je en we vinden het fantastisch om je via je weblogs te kunnen volgen. a big hug!

Annemiek

Hey Floor,

Wow wat een reis al. Wel goed dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen met de bus! Veel plezier in Miami ook!

Liefs, Annemiek

alex

Zo, wat een moeilijkheden. Dan ben ik blij dat ik klein en vertrouwd nederland ben. Ps; we worden wereldkampioen ( met voetbal, dan)

rilo/karin/ayla

Fijn om alle avonturen op deze manier van je te lezen.
We reizen zo een beetje met je mee.
Heel veel liefs.

Soof

Nu al avonturen beleefd! :) Zet 'm op daar! Ik volg je!

X

Ier

Na het lezen van je verhaal krijg ik flashbacks naar de Eurolines-bussen. Je moet het inderdaad gewoon een keer meegemaakt hebben. Maakt de reis echt compleet ;-).
Ik ben blij te horen dat je je al goed vermaakt daar. Ben benieuwd naar je volgende avontuur!
xxx ier

Wiets

wow floor klinkt avontuurlijk !! ben zo ontzetend trots op je dat je het doet - je hebt lef :D Geniet ervan and ENJOY!!! ben benieuwed naar je verder blog :D
liefs wiets

Cathelijne

Hey Floor,
Klinkt al goed! ennuhhhh 3 dgn niet wassen.... dat wordt nog leuk als je een jungletocht gaat maken in Guatemala ;O) dan zit t stof in je onderbroek en in je neus hihihi. Geniet en we lezen je verhalen graag weer.
XX

Jacqueline

Lieve Floortje, wat een avontuur! En de reis is nog maar net begonnen. Leuk om zo met je mee te reizen.
We zullen je reisblog op de voet volgen.

Lieve groeten Jacqueline en de mannen

Tony

Hallo zeg, een lekker stinkdiertje zul je geweest zijn
:-)))). Heerlijk moet kunnen.
Geniet ervan en leuk dat ik je op deze manier kan volgen.
XXX Tony

Britt

hoi Floor!

wat een avontuur zeg! Echt ontzettend bijzonder! Veel liefs van je buurvrouwtje en van Laura, die haar 'love' stuurt naar je en regelmatig informeert hoe het met je is. Veel genieten daar!!

Klaas

Hey Floortje, intussen zijn we al weer een paar weken verder...
Wat zijn je nieuwe avonturen?
Heeft het nieuws van het WK Voetbal je bereikt?

Tony

Hallo Floortje,
Nog steeds niet gewassen:-)))))))).
Ben benieuwd naar je fotos, het blijft wel erg stil van jou kant hoor :-))))))))) Tja meisje dit had je kunnen verwachten van me. Liefs en dikke X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!