floortjehelwig.reismee.nl

Mijn Oops en eerste week Guatemala

Heel veel Groetjes uit Guatemala.

Het begon goed. Ik heb mijn vlucht gemist. Yup. Dus ik ben twee dagen later dan gepland vetrokken uit Miami naar Gautemala. Dat vond ik zo erg twee dagen langer Mojitos, strand en mooi weer.

De vliegmaatschappij Mexicana is trouwens een aanrader. Helaas was mijn Hostel wat minder. Ze zouden me ophalen van het vliegveld maar de muppets keken niet of ik vertraging had. Dat was wat minder om 1uur snachts met een massa van piranjas van chaffeurs dieje een lift willen geven. Gelukkig was een iemand zo lief om mijn muppet wakker te bellen. Helaas wel voor een tip die ik uiteindelijk niet heb gegeven.

De volgende dag ontmoete ik een hele leuke meid die vroeg of ik met haar mee wou gaan naar San Pedro. Dat klonk ook heel leuk dus ben naar San Pedro gegaan inplaats van Antigua. Nog geen spijt. Het meer is een van de mooiste die ik ooit gezien heb.

Guatemala stad moet je trouwens ook vermijden van alle plaatsen waar ik ooit geweest ben is deze stad het vuilste. Je werd er echt misselijk van. Het einde van de rid naar San Pedro kwamen we een aardverschuiving tegen. Die was net bezig. Het gebuurde langs de weg dus weg lag vol aarde. Een tuk tuk was bijna van de weg geduwd. Wat ze dus hier doen als dit gebuurt is de grote stenen een beetje weg leggen en dan er gewoon over heen rijden. Wij blance in de bus waren al aan het bedenken voor een andere manier maar blijkbaar was dat dus helemaal niet nodig.

Gearriveerd heb ik me ingeschreven voor Spaanse Les. Die heb ik net voltooid. Je kreeg dus les naast het meer. Het was dus romantisch en Hel (grammatica) tergelijkertijd. Tenminste de eerste drie dagen waarze je alle grammatica in je stampen.

Ik heb in eerste instantie bij een familie geleeft maar hun huis was iets te ver weg om s avonds naar huis te lopen. Na een Bar gevecht, een dronke man twee enorme boze honden ben ik naar een hotel gegaan. Waar ik nu elke ochtend een hele mooie uitzicht over het meer heb.

Ik heb mijn weavers cursus al gedaan. Heel leuk (rug pijn) om te doen. Ik heb nu mijn eigen gemaakte riem MAYA STYLE. En het koste geen drol. De mensen hier in San Pedro zijn echt schatjes. Hele aardige mensen en heel vrolijk. Toen ik mijn weavers cursus deed kreeg ik gelijk een knuffel en een kus.

Ik moet San Pedro trouwens aanraden. De nacht leven is heel goed. Ik heb gisteren gratis Salsa les gekregen. De eet tentjes hier zijn ook geweldig. Je kunt hier geweldige aziatische maaltijden eten. Ik heb nog niet echt locale voedsel geprobeert. Ik ben bang dat ik ergens allergisch voor ben geworden wat in hun voedsel zit. YUP.

Verder wordt je hier wel doodgegooid met Bob Marley. en arabische muziek. Ik heb ook heel leuk naar Tarkan geluistered, veel arabische isrealische muziek en de meeste foute westerse muziek. Ik heb nog geen guatemalan muziek gehoord of Latino.Behalve salsaen toen ook was het Micheal Jacksen Beat it met een salsa deuntje.

Ik ben net achtergekomen dat mijn camera een virus. Hopelijk is het vandaag opgelost. Er zijn hier twee hele behulpzame Itilianen. Morgen word het Chichicastenango.

Heel veel groetjes,

Floortje

Reacties

Reacties

Cathelijne

Hoi Floor,
Dat klinkt goed zeg. Volgens mij vermaak jij je wel.
Volgende keer wel weer wat eerder schrijven hoor. Was zo nieuwsgierig naar je belevenissen.
Dikke knuffel

Wietske

Hoi hoi!

Blij om weer en reis verslag te krijgen.. elke keer ik mijn inbox keek - keek ik erop uit ! Hoe gaat het nu met je spaans - kan je je nu een beejte redden ermee ? hoe is het weer ( heet - regenachtig of gewoon weg bellisimo ??)
Nou hoop snel weer en update te lezen ! .. is het mogelijk om fotos te posten - ben namelijk benieuwed hoe het eruit ziet !!

Dikke knuffels ( als je will of niet :D)
Wiets

Annemiek

Hey Floor!

Goed om weer wat te lezen! Heb er naar uitgekeken. Wel balen dat je je vlucht gemist had. Maar goed dat je het nu naar je zin hebt hoor! Ben ook benieuwd naar de foto's! Geniet ervan!

xxx Annemiek

Marten & Christina

Hoi Floor,

Je bent de verkeerde kant opgerijsd voor Aziatisch voedsel en Arabische muziek.. ;)

Blij weer iets te horen en goed om te weten dat je het naar je plezier hebt! Hopelijk binnenkort foto's?

Heel veel liefs geniet Guatamala!
Marten en Christina

Paula en Zvonko

Blij je weer te horen. Heb je ook al een weefgetouw gekocht? Wat vaker schrijven hoor! Foto's gekeken op internet van San Pedro de Laguna. Ziet er goed uit.
fijn weekend. xxxxx

Klaas

Hey Flo,
Leuk om over je avonturen te lezen!
Kan je nu de Salsa dansen?
En ik lees iets over een camera. Kunnen we dan binnenkort foto's verwachten?!

Tony

Heerlijk Bob Marley. Daar geniet ik van. Zou een plek voor mij zijn dus:-))))))))))
Doe je een beetje voorzichtig met het lokale kruid daar!! Geniet er van en volgens mij komen de fotos pas als je thuis bent:-)))))))
Liefs en X

Britt

dus je kunt ook buikdansen op de arabische muziek? ;)

alex

Hoi, Floortje.

Goed om te horen dat je een leuke tijd hebt en nog iets leert. Een duidleijke win-win situatie.

gr. alex

Soof

Ik heb ook aan het meer gezeten toen, in Pana! Ben dus erg benieuwd naar je foto's, die ik nu ga bekijken!
Geniet ervan, pas goed op voor engerds, en zet 'm op met spaans en weven!

Hasta la proxima vez!

l.gerhardt@planet.nl

Hi Floor,
Wat een belevenissen tot nu toe! Ben benieuwd om alle verhalen te horen als je weer terugbent op onze verjaardag! Doe in ieder geval voorzichtig en kijk uit voor Italianen.....
Liefs,
Lisette (de buurvrouw dus)

Marten

Hoi Floor,
Ik wou even zeggen dat we nu op hetzelfde continent zitten!

Groeten uit San Francisco!
Marten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!