floortjehelwig.reismee.nl

Antigua-Montericco-Honduras

Hoi,
Ik zit nu weer in Honduras bij Copan

Surprised
. Ik was vanochtend om 4uur uit Antigua vetrokken richting Copan. Heel handig had ik nog niet course van de limpiras gechecked. Ik had eerst gedacht dat kan ik wel bij de grens doen waar ik mijn travelers cheques kan wisselen. Daar was dus geen tijd voor. Je kwam aan om in de rij te gaan staan om je paspoort te laten zien en terwijl je daar stond kwamen mannen met een stappel geld langs om te wisselen. Gelukkig was er een Fransman die wel slim was.

Ik ben net bij de ruines geweest. Heel indrukwekkend. Vroeg opstaan was dus echt de mooite waard. Ik heb een engelsman onmoet waarmee ik naar de ruines ben gegaan. Daar hebben we drie duitsers ontmoet die een gids met ons deelde. Toen we eindelijk bij de balveld kwamen wist de gids niet meer precies wie duitsland had verslagen maar had medelijden met de nederlanders. De Engelsman was in denial en zij dat er geen wereldternoui was geweest. ik zal de fotos zo snel mogelijk op reismee zetten wanneer ik weer achter een betere computer zit.

Trouwens waar ik nu steeds last van heb (of te wel last). Ik geef steeds mijn paspoort wanneer ik mijn travel cheques inlever. De meiden die het regelen kijken dan naar mijn paspoort en vragen dan uit welk land ik dan kom. vandaag was het nog een stukje erger dat het meisje een atlas pakte en toen naar asie en oost Europa ging kijken waar Nederland eigenlijk lag. Misschien zijn de Amerikanen dus toch niet zo erg.

Verder ben ik vorige week vrijdag uit San Pedro vertrokken richting Antigua waar ik twee avonden ben gebleven. Ik heb hier vooral rondgelopen voorbij alle ruines. ik heb ook zinds weken weer goede koffie gedronken. Ze zeggen in Guatemala dat ze zwarte water drinken. Dat klopt ook een beetje. Zondag ben ik richting Montericco gegaan. Montericco licht aan het strand aan de grote ocean. Ik heb daar even heerlijk uitgerust. In de hammocks gelegen, smoothies gedronken en veel gelezen. Het enige echte touristische wat ik gedaan heb is een tour door de mangrovebos. Waar we babyvolgeltjes, andere vogels, veels te grote spinnenen vissers hebben gezien. Ik weet niet of jullie de mooije netten gezien hebben van de vissers. Morgen reis ik hopelijk weer door, terug naar Guatemala. Ik weet alleen nog niet waar.

Groetjes uit Honduras,
Floortje

Reacties

Reacties

Alex

Zo je maak nogal een wereldreis door
idden-Amerika.

Marten, Christina & Mam

Hoi Floor,

Een paar vragen:
1. Hoe is zo'n busreis? (foto's)
2. Hoe lang is zo'n busreis?
3. Ben je bij het schildpad reservaat geweest?
4. Hoe is het weer? Temperatuur?

Liefs uit Ierland. XXXxxx

Oma Helwig

Door jou op de atlas te volgen, weet ik nu ook een beetje hoe Amerika in elkaar zit. Je bent nooit te oud
om wat te leren.
Liefs Oma
XXXXXXXX

rilo en karin

hai floor,
We zijn weer terug van vakantie en kunnen weer even je verhalen bijlezen.
Fantastische foto's en we blijven je volgen.
Liefs

Oma Helwig

Gefeliciteerd met je verjaardag Floor

Oma Helwig

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!